DOOM Trilógia
A régebbi DOOM játékok számomra többet jelentenek bármely más játéknál. A grafika nem az igazi, mai szemmel nézve. De, ha figyelembe vesszük, hogy 10 éves játék(ok)ról van szó, akkor máris érthetővé válik. A grafikát ne a mai játékokhoz hasonlítsuk.
A feeling viszont mindenért kárpótol. Szerintem sok mai játékot is felülmúl. Nem grafikai szempontból. Sokkal több ötletesség van benne, mint a mai játékokban. Ott van pl. az 1ik nagy kedvencem, a Serious Sam 1-2. A grafika jó, a fegyverek el lettek találva (főleg a kedvencem, a DOUBLE BARREL SHOTGUN). De semmi titkos hely, semmi titkos pálya. El se lehet tévedni. A DOOMban epizódonként volt titkos pálya, és max. 10 olyn pályát lehet mondani, amelyiken ne let volna titkos hely (mindegyik DOOM részben); néhnyat még én sem fedeztem fel; ráadásul az 5. pályától kezdve el lehet tévedni (aki nem ismeri a játékot, annak hamarabb is, aki viszont ismeri - mint szerénységem - annak nem gond 50 perc alatt végigtolni a játékot (nekem a rekordom 30 perc cheat nélkül!)).
ULTIMATE DOOM
Az első rész. 4 epizód áll rendelkezésünkre, hogy bejárjuk a poklok poklát. 1 epizód 9 pályából áll a titkos pályával 1ütt, ami azt jelenti, hogy 36 pályát dobtak össze az ID Software-nél. 8 fegyver áll rendelkezésünkre, hogy visszafoglaljunk több fő tűzerőt, amiket persze szörnyek védenek.
DOOM II. HELL ON EARTH
A 2. rész. A kedvencem. 1,5millió példányban kelt el az egész világon. Nem véletlenül... Nem a grafika miatt... 1 új fegyver(a kedvencem, a SUPER SHOTGUN) és 6 új szörny került be ebbe a játékba. A történet folytatódik: a szörnyek inváziót indítanak a Föld ellen. Billióan meghalnak. Hogy megmentsük az emberiséget, újra harcba kell szállnunk a szörnyekkel. a játék nincs epizódokra bontva, egyben van az egész(30 pálya, + a két titkos). Ez a játék komolyabb, jobb és talán a legnépszerűbb az összes közül. Nem véletlenül... Nem a grafika miatt...
FINAL DOOM
Ez az. A vége. A pokol kijárata, amelyet jobban őriznek a szörnyek, mint bármi mást az előző részekben. Rajtad múlik, hogy megmented-e az emberiséget,vagy ez a faj örökre eltűnik a Föld színéről. A trilógia legnehezebb része. 2 új epizód, azaz 64 új pálya, a szörnyek, a fegyverek nem változtak.
1993 ULTIMATE DOOM, 1994-95 DOOM II., 1996 FINAL DOOM. 3 év alatt készült el a trilógia. Nem akármilyen trilgia. A DOOM TRILÓGIA, amely számomra már legendává vált.
Ez időben több hasonló játék is készült. Pl.: a HERETIC, melyet a RAVEN Software készített az ID Software-nek. A grafika kicsit szebb, de a játék lényegében ugyanaz. A pályák, a szörnyek mások. A fegyverek is, de, ha jobban +nézzük, lényegében ugyanazok A legismertebb szerintem a Duke Nukem 3D, amely szintén nagyon hasonló, de korszerűbb játék. A grafika itt is jobb, de feelingben nem éri utol a DOOMot. A DOOM grafikára jellemző, hogy ha közelről nézzük kockás, ha távolról, akkor meg nem igazán látjuk, mit ábrázol. Egy dolgot még meg kell, hogy említsek: a DOOMban volt először többjátékos mód. Úgyhogy, aki szídni akarja ezt a játékot, először gondoljon arra, hogy lényegben ennek köszönheti a netes shootereket(Unreal Tournament, Quake III Arena...). Másodszor arra, hogy velem gyűlik meg a baja.
Végül, a trilógia még 10 év után sem elítélendő, ami szintán nem elítélendő. Nem a grafika a lényeg. Hanem a feeling, amiben (nem győzöm hangsúlyozni) 10 év után sincsen hiány. Azt hiszem kevés ilyen játék van a világon.
A DOOM 3-at szerintem eléggé elcseszték. Rendkívül unalmas lett, és szinte egyáltalán nem hasonlít a régebbi részekhez.
Akinek pedig nem tetszik a grfika az próbálja ki a DOOM 95-öt. Alapból módosítja a grafikát. Nálam bevált.
Akinek bármilyen kérdése, vagy véleménye van a játékkal kapcsolatban, nyugodtan tegye fel a hamarosan elkészülő honlapomon, a www.qwad.gportal.hu -n; vagy e-mailben a qwadd@vipmail.hu címen. |